Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

                                                             Μικροσενάριο


Τίτλος: Η αξία της δια βίου άσκησης για την υγεία (κεφάλαιο 8) με χρήση ΤΠΕ, λογισμικού ebooks.edu.gr, φωτόδεντρο και αίσωπος.
Γνωστικό αντικείμενο: Φυσική Αγωγή
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Ε΄ κ ΣΤ΄ Δημοτικού
Χρονική διάρκεια: Μία διδακτική ώρα ( 45΄)


Προαπαιτούμενες γνώσεις και εργαλεία: Το περιεχόμενο του μικροσεναρίου είναι συμβατό με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη Φυσική Αγωγή, σύμφωνα με το οποίο πρέπει σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού να καλλιεργηθεί “η συνειδητοποίηση της ανάγκης για δια βίου άσκηση ή άθληση και της ωφέλειας που προκύπτει από αυτή”. Άρα οι μαθητές έχουν τις προαπαιτούμενες γνώσεις από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές, καθώς και βιωματικές εμπειρίες.
Εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είναι Υ/Η και διαδραστικός πίνακας. Απαιτείται αίθουσα πληροφορικής.

Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα:
  • Να κατανοήσουν τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας στη λειτουργία οργάνων του σώματος
  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη για εφόρου ζωής άσκηση
Σύντομη περιγραφή: Αφού πρώτα γίνει μία σύντομη περιγραφή της διδακτικής ενότητας και σύνδεση με τις προηγούμενες σχολικές χρονιές, οι μαθητές θα εργαστούν σε ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι αντιστοιχεί ένας Η/Υ.
Τα παιδιά συζητούν και καταγράφουν τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας μέσα από τις προσωπικές τους εμπειρίες. Στη συνέχεια, με τη χρήση Η/Υ παρακολουθούν ένα μονόλεπτο βίντεο σχετικά με τα οφέλη (youtube: https://www.youtube.com/watch?v=YQZZICdQB48) και συμπληρώνουν στο φύλλο εργασίας όσα περισσότερα οφέλη της άσκησης μπορούν.
Μετά, με τη χρήση διαδραστικού πίνακα, παρουσιάζονται εικόνες από το διαδίκτυο διαφόρων ανθρώπων , και των εσωτερικών οργάνων τους (καρδιά, πνεύμονες, μύες) που είτε γυμνάζονται συστηματικά εφόρου ζωής, είτε επιδίδονται σε αμέριστη καθιστική ζωή. Οι μαθητές παρατηρούν προσεκτικά, συζητούν για διαφορές και τυχόν ομοιότητες μεταξύ τους και κατά πόσο ο εκάστοτε τρόπος ζωής επηρεάζει την υγεία τους.
Τέλος οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας, του οποίου οι ασκήσεις προέρχονται από το βιβλίο φυσικής αγωγής καθώς και από ανάλογο σενάριο του λογισμικού aesop (http://aesop.iep.edu.gr/node/7670.

Προστιθέμενη αξία: Με τη χρήση των ΤΠΕ η διδασκαλία γίνεται πολυτροπική, παιγνιώδη και ''πολύχρωμη'', προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και επιταχύνεται η μαθησιακή διαδικασία μέσα από όλα αυτά τα ποικίλα οπτικά και κιναισθητικά ερεθίσματα. Έτσι, οι μαθητές μπορούν να οργανώσουν, να κατατάξουν και να συσχετίσουν στη σκέψη τους τις έννοιες περί φυσικής κατάστασης, υγείας, όργανα και λειτουργίες σώματος, και το είδος των δραστηριοτήτων, που τα αναπτύσσουν, καθώς και να εμπεδώσουν τα οφέλη της άσκησης για την υγεία σε συνδυασμό με τις βιωματικές τους εμπειρίες.

Επεκτασιμότητα/Περαιτέρω αξιοποίηση: Ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τους μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο, να προτείνουν και να περιγράψουν γυμναστικές ασκήσεις και φυσικές δραστηριότητες, οι οποίες βοηθούν τα όργανα του ανθρωπίνου σώματος να είναι υγιέστατα και συμβάλλουν στο χτίσιμο μιας καλής φυσικής κατάστασης.
Ακόμη σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης μπορούν να οργανώσουν μία εκδήλωση με τίτλο “άσκηση και υγεία” για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας (7 Απριλίου), η οποία να περιλαμβάνει μία παρουσίαση μέσω του διαδραστικού πίνακα και του βιντεοπροβολέα, διαδραστικά και μουσικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου, και ζωγραφική με τον εκπαιδευτικό των εικαστικών.


Βιβλογραφία
Διγγελίδης, Ν., Θεοδωράκης, Ι., Ζέτου, Ε., & Δήμας, Ι. (2006). ΦυσικήΑγωγή Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού, βιβλίο εκπαιδευτικού. ΥΠΕΠΘ, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα.

Διγγελίδης, Ν., Θεοδωράκης, Ι., Ζέτου, Ε., & Δήμας, Ι. (2006). ΦυσικήΑγωγή Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού, βιβλίο μαθητή. ΥΠΕΠΘ, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα.

Διαδικτυακές πηγές






Φύλλο Εργασίας


Όνομα:
Ημερομηνία:



Άσκηση 1: Παρακολουθείστε στο youtube (https://www.youtube.com/watch?v=YQZZICdQB48) το συγκεκριμένο βίντεο και καταγράψτε όσα περισσότερα οφέλη της άσκησης μπορείτε.







Άσκηση 2: Συμπληρώστε το παρακάτω ερωτηματολόγιο και δείτε κατά πόσο χρειάζεται να κάνετε αλλαγές προκειμένου να αποκτήσετε υγιεινές συνήθειες στη ζωή σας. 


                                                                        ΠΑΝΤΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΠΑΝΙΑ ΠΟΤΕ
1. Περπατώ ή χρησιμοποιώ ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητο όταν αυτό είναι ασφαλές και δυνατό.

3
2
1
 0
 2.Βρίσκω χρόνο για να γυμναστώ τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

3
2
1
0

3 . Μετά το σχολείο, είμαι κινητικά δραστήριος αντί να βλέπω τηλεόραση ή να παίζω βιντεοπαιχνίδια.

3
2
1
0

4. Συμμετέχω τακτικά σε παιχνίδια ή σπορ ή δραστηριότητες αναψυχής (π.χ. περπάτημα στη φύση).

3
2
1
0

5. Συμμετέχω στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

3
2
1
0


Άσκηση 3: Ημερολόγιο Φυσικής Δραστηριότητας. Σε ένα φύλλο χαρτί καταγράψτε για κάθε μέρα της εβδομάδας τις δραστηριότητες και το χρόνο που κάνεις την καθεμία πριν το σχολείο, στο σχολείο και μετά το σχολείο.


Και μην ξεχνάς!!!!!                           


                            “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”